
Kersttoernooitje 29 december 2015:
Niet alleen eten, maar ook even zweten in de kerstvakantie.
Daarom heeft M.N. en W. tijdens een trainingsavond op 29 december een onderling toernooitje georganiseerd.
Er waren 4 teams samengesteld en dus kon elk team 3 wedstrijden spelen van 25 minuten.
Bijna alle leden van M.N. en W. waren aanwezig om deel te nemen of te supporteren.
Niet te geloven maar alle ploegen eindigen met 3 wedstrijdpunten.
Er moest toch een winnaar komen, dus werd er besloten om de oudste speler/speelsters van elk team strafworpen te laten nemen.
Johannes en Patricia hadden van het strafworp nemen geen kaas gegeten.
Opmerking Patricia:
“Ik wil in het vervolg de strafworpen nemen in de wedstrijd”. Hier mag je vraagtekens bijzetten.
Henk (W) en Sjoerd namen elk zes strafworpen om en om, de winnaar: HENK (W) met zijn ploeg.
Het was toch al de avond van Henk (W) want hij scoorde zes keer. Een prestatie, want 3 x 25 minuten korfballen, valt op die leeftijd, ongetraind niet mee, dus rustpauzes waren ook nodig.
Opmerking de volgende avond van Henk:
“Even aan de jeugd laten zien, hoe het moet”.
Ook het scorebord werd fantastisch bijgehouden door Matthijs Pasma.
Heit Gerard vroeg na 2 uur korfballen:
“Matthijs wil je ook wat drinken?” Jawel, de assistente bij het scorebord zei:
“Matthijs, je kunt hier niet weg, er is geen pauze”. Toen zei Matthijs tegen Gerard, nee.
Tegen de assistente zei hij: “Ik heb wel dorst, ik ben snel terug”.
Na afloop van dit gezellige/sportieve toernooitje nog even naar de kantine voor een natje en een droogje.

