
Strjitkuorbal 2015
Oude leije is de grote winaar van de 3de editie van het stratenkorbal.
We hadden een mix team van korfballers en niet korfballers, in totaal 3 mannen en 7 dames . We waren allemaal erg fanatiek, en hadden er veel zin in. We wonnen de wedstrijden in de 2de poule allemaal net, er zat dus veel spanning in de wedstrijden. Na drie gewonnen wedstrijden kwamen we in de halve finale Marrum tegen. De wedstrijd ging gelijk op, maar net als de voorgaande wedstrijden konden we deze wedstrijd ook op onze naam zetten. Na een kleine pauze werd de finale gespeeld. In de pauze werd er gesproken over wat de beste opstelling was , ook werd de tactiek voor deze belangrijke wedstrijd besproken. De finale werd gespeelt tegen het team van de poaitrije. Zodra de veldomroepster mededeelde dat de wedstrijd kon beginnen, waren we niet compleet. Een heer had een klap tegen de knie gekregen tijdens de halve finale, er kwam een grote bult op en kon de finale niet spelen. Gelukkig kwam er net een dorpsgenoot het veld oplopen en die wou wel invallen voor de geblesseerde heer, we waren compleet en de finale kon beginnen. De goals waren om en om , het was een spannende wedstrijd om te spelen, en voor het publiek, dat in grote getalen aanwezig was het een spannende wedstrijd om te zien! Er waren 2 x 8 minuten gespeeld en de eindstand was 3-3, er was dus geen winnaar en ja en toen? Ja natuurlijk net zoals met alle belangrijke wedstrijden , werd ook hier een verlening gespeeld, even wat drinken en toen gingen we weer los. De Poaitrije en Alde-leie mochten 2 x 5 minuten spelen en als de stand dat nog gelijk was volgenden er strafworpen, gelukkig zijn we daar niet aan toe gekomen, maar het niet veel, de eerste 5 minuten werd er aan beide kanten niet gescoord, maar gelukkig voor ons werd er in de laatste 5 minuten gescoord door Alde-leie . En met dat doelpunt heeft Alde –leie straatkorbaltoernooi 2015 gewonnen.
Wat een fantastische belevenis was dat voor ons was het in ieder geval een kippenvelmoment!
De organisatie had het super voor elkaar , het was lekker weer, genoeg eten en drinken te krijgen en gezellige mensen in en rond het veld, dus alle ingrediënten waren aanwezig voor een geslaagde avond.
Tot volgend jaar, want we gaan zeker onze titel verdedigen , we hebben nu als team de smaak van het winnen te pakken!
